PHARE DE MINOT'S LEDGE, Massachussetts
Location: Cohasset Rocks, outside Boston Harbor
Nearest towns: Scituate et Cohasset, Massachusetts

Situation: Cohasset Rocks, en dehors du port de Boston
Villes les plus proches: Scituate and Cohasset, Massachusetts


Station established: 1850; Present lighthouse built: 1860; Automated: 1947
Construction materials: Granite; Tower height: 114 feet; Height of focal plane: 85 feet
Original optic: Third order Fresnel; Present optic: 300 mm (solar powered)
Characteristic: Flashing white (1-4-3); Fog signal: One blast every 10 seconds

History "Minot's Rocks... lie off the southeastern chop of Boston Bay. These rocks or ledges... have been the terror of mariners for a long period of years; they have been, probably, the cause of a greater number of wrecks than any other ledges or reefs upon the coast."
In 1843, lighthouse inspector I.W.P. Lewis compiled a report on dangerous Minot's Ledge off Boston's south shore, just outside Boston Harbor. Lewis' report showed that over 40 vessels had been lost due to the ledge from 1832 to 1841, with property damage of over $360,000. Lewis stated that "a light house on this reef is more required than on any part of the seaboard of New England." He went on to say that the area was "annually the scene of the most heart-rending disasters."
Some believed a granite tower similar to England's famed Eddystone Light would be the solution, but Captain William H. Swift of the Topographical Department, chosen to plan the tower, believed it impossible to build such a tower on the mostly submerged ledge. He argued for an iron pile light, a spidery structure drilled into the rock.
The first Minot's Ledge Lighthouse was built for about $39,000 between 1847 and 1850, and was lighted for the first time on January 1, 1850.
It was the first lighthouse in the United States to be exposed to the ocean's full fury. Originally built as an iron pile lighthouse in 1850, that first tower was downed by a storm in 1851. For the next nine years a lightship guarded the dangerous reefs around Minots Ledge. This present tower stands 97 feet tall and is built of granite blocks laid on top of foundation stones weighing two tons each. It is also known as the "lovers light" because its one-four-three rhythmic flashes remind the romantically inclined of the words "I Love You". But the history of Minot's Ledge belies this romantic notion.
The keeper complained of the unsafe conditions of the wave-swept ledge. His replacement also complained, and in April of 1851 the tower was taken out by the huge tidal surges of a powerful storm, killing the two assistant keepers on duty.
What followed was one of the Lighthouse Board's most impressive engineering feats, as "3514 tons of Quincy granite were hewn into 1079 dovetailed blocks." The stones were cut and preassembled on land, then transfered to the ledge for the dangerous 5-year task of raising the new 114-foot lighthouse. The second-order lens of Minot's Ledge went into service in the fall of 1860. In 1983 the light was converted to solar power, and the lens replaced with a 300mm optic.
Station établie en 1850, phare actuel bâti en 1860 et automatisé en 1947
Matériau de construction: granit; Hauteur de la tour: 35 mètres; Hauteur du plan focal: 26 mètres
Optique d'origine: Fresnel de 3ème ordre; Optique actuelle: 300mm (solaire)
Caractéristique: Feu à éclats blancs (1-4-3); Signal de brouillard: un coup toutes les 10s

Histoire "Minot's Rocks... se trouve au sud-est de la baie de Boston. Ces rochers ou récifs... ont été la terreur des marins durant de longues années; Ils ont probablement été la cause d'un grand nombre de naufrages comme d'autres récifs sur la côte."
En 1843, l'Inspecteur des phares I.W.P. Lewis rédigea un rapport sur ces Minot's Rocks. Ce rapport montrait que plus de 40 navires avaient été perdus à cause des récifs entre 1832 et 1841, avec des dégâts matériels d'une valeur 360000$. Lewis déclara qu'"un phare sur ces récifs est plus urgent que sur n'importe quelle autre partie du littoral de Nouvelle Angleterre." Il continua à dire que la région était "chaque année la scène de désastres qui déchiraient le coeur."
Certains pensaient qu'une tour en granit semblable au célèbre phare anglais d'Eddystone serait la solution, mais le Capitaine William H. Swift du Topographical Department, choisi pour faire les plans de la tour, croyait impossible de construire une telle tour sur des récifs en grande partie submergés. Il argumenta pour un phare en fer scellé dans la roche.
Le premier phare de Minot's Ledge fut construit entre 1847 et 1850 pour un coût de 39000$ et allumé le 1er janvier 1850.
Il était le premier phare des Etats-Unis à être ainsi exposé aux colères de l'océan. En 1851 cette première tour fut détruite par une tempête. Pendant les neuf années suivantes un bateau-phare signala les dangereux récifs autour de Minot's Ledge. Le phare actuel est construit avec des blocs de granit posés au sommet d'une fondation faite de pierres pesant deux tonnes chacune. Il est aussi appelé "lovers light" (phare des amoureux) parce que le rythme de son feu, un-quatre-trois, rappelle les mots "I love you". Mais l'histoire de Minot's Ledge dément cette idée romantique.
Le gardien se plaignait des dangereuses conditions de travail. En avril 1851 la tour fut emportée par un violent orage et les deux gardiens furent tués.
Ce qui suivit fut l'un des plus grands exploits techniques dans les annales des phares, "3514 tonnes de granit du Quince furent taillées en 1079 blocs." Les pierres furent coupées et pré-assemblées sur terre, puis transportées vers les récifs pour élever cinq années durant le nouveau phare de 35 mètres. La lentille Fresnel de second ordre fut mise en service à la fin de l'année 1860. En 1983 le phare fut transformé en phare solaire et la lentille remplacée par une optique de 300mm.


Nous remercions Dominique Beaufrand.



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